13 Eylül 2019 Cuma

Size eskilerden ancak eskimeyen bir hikayem var..


MERDİVEN 



             Köyün yoksulu. Kimse kız vermiyor. Almanya işçi almaya başlayınca ilk müracaat eden o oluyor.  Giderken köylü uyarıyor: “Gitme gavurun içine, dönemezsin.” 

                Çalışır, kazandığı parayı tutar, köyde güzel bir ev yaptırır. Traktör alır. Toprak sahibi olur. Cebinde parası, elbisesinin birini çıkarıp birini giyiyor. Köy, kız vermek için hane hane sıraya girer.

              Derken köyün muhtarı kafayı takar, dünkü çulsuza. “Niye?” Hediye bekler gelmeyince açıkça ister.   Ret cevabını alınca kin beslemeye, bir açığını kollamaya başlar, beklediği fırsatı yakalayınca da saldırır.  

          Evin ikinci katının merdiveni dışarıdan konuluyor. Muhtar köy boşluğuna tecavüzden men davası açıyor. Vatandaş beni vekil tuttu. Deliller toplandı. Tespit edilen gün ve saatte keşfe gidildi.   Davalı: “Hakim beyim, köyde herkes ikinci katına dıştan yapılan merdivenle çıkıyor, bakın! dedi

        Çok sayıda merdiven yapılmış köy boşluğuna amma müvekkilim verilmiş mahkemeye. Mahkeme, davanın reddine karar verdi. Muhtar temyiz etti. Yargıtay kararı bozdu. Mahkeme bozmaya uydu, merdivenin kaline karar verdi. Kesinleşen kararı icraya koyan muhtar merdiveni kırdırtarak kaldırttı, masrafı tahsil etti. Müvekkilim, kıvranıp duruyor. İkinci kata çıkamıyor. Plan ona göre yapılmış, birinci kattan çıkılsa büyük bir uyumsuzluk doğacak.

                Müvekkilime: “Bunun tek çaresi var” dedim.  
                 O da “Ne?” dedi.

                Ben de “Merdiveni, aynı yere bu kez saçtan yaptıracaksın” dedim.   

                O da “Muhtar yine kaldırtır dedi.

                Ben de “Onun kolayı  var” dedim.   

                O da “Nasıl” dedi.

                 Ben de “Sen yap o versin mahkemeye” dedim.   

          Merdiven yapıldı. Muhtar, dava açtı. Keşiften bir gün önce, monte edilen merdiveni söktürdüm. Keşif mahallinde, merdiven olmadığını tespitle konusu olmayan davanın reddine karar verdi mahkeme.  Müvekkil  yeniden merdiveni monte etti.  Muhtar üçüncü davayı açamadı.  Başına geleceğini biliyordu artık.

                Ondan sonrada arada bir muhtar elleri koynunda merdivene bakarken  

 dalıp gidiyormuş.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder