13 Temmuz 2018 Cuma





ÇİNGENE SALATASI(KAHVALTILIK)-GYPSY SALAD

Malzemeler

2 adet domates
½ kase övelenmiş tulum ve keçi peyniri (Evde hangi tür peynir varsa)
2 yeşil biber
Bir tutam maydanoz
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
Bir tutam kuru veya yaş nane
Bir çorba kaşığı zeytinyağı
Bir tutam tuz (Peynir tuzlu ise gerek yoktur)
Bir tutam kekik, biberiye, adaçayı ve
yenilebilir çiçek 
(Bunları bahçemden salatayı süslemek için ekledim)

Yapılışı

Domatesler küp şeklinde doğranır. Üzerine övelenmiş peynir, doğranmış biberler, pul biber, tuz (peynir tuzlu ise ilave etmenize gerek yoktur) ve zeytinyağı ilave edilip karıştırılır. Üzerine maydanoz ve nane eklenir. Ayrıca üstüne bahçemden yenilenebilir çiçekler, kekik, biberiye ve adaçayı ekledim.       
  
Öneri Bu salatayı sabah kahvaltılarında çok seviyoruz. Egeli Firuzan Hanım’dan öğrendiğim basit ama lezzetli ve hafif tarifi paylaştım. Kendisine teşekkürler. Bu salataya isterseniz zeytin, kırmızı biber, soğan, yeşil soğan, dereotu gibi malzemeler de ilave edebilirsiniz. Sosu çok lezzetli ben ekmek banarak yiyorum.

Mutfaktan mis kokular geliyor. Yapanlara kolay gelsin, ellerine ve emeklerine sağlık.

Afiyetler Olsun… 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder